Wednesday, November 7, 2007

Ninja

Jahapp, då var det Torsdag. Jag ligger på en strikt diet av två Taco-rice per vecka, och idag är Taco-rice dag. Fram till förra veckan åt jag minst 4 varje vecka vilket inte kändes helt rätt. Det är nämligen så att det kommer en Taco-rice vagn till vårt jobb på Måndagar och Torsdagar. Otroligt gott är det, vilket har gjort att jag förutom att käka T.R. till lunch de dagarna även köpt en till min kvällsmat. Iallafall, så har jag lovat mig själv att dra ner till EN till lunch och ingen T.R. till kvällen. Få se nu....bilderna ovan är från helgens Ginza, fejknaglar är jättepopulärt i Japan och vissa är rätt extrema, med piercingar och stora bling bling och ribbons. Intressant...
Gamla bilden är från i våras, min hösnuva var som värst och jag fick gå omkring i Mortal Combat-mask. Dessa används rätt flitigt här, och av olika anledningar... Mest för att inte sprida sjukdom till andra, eller för att inte få sjukdomar av andra om man ska till ställen med stora folkmassor, men också mot snuva. De första gångerna jag hade mask på mig kändes det ovant, och som om man var på maskerad ute, men sen vänjer man sig. Det var en fin dag vill jag minnas, och efter det åkte vi till Ueno djurpark. Enda dåliga var att hela den veckan och veckan därpå var pollenhalten rekordhög.

No comments: