Monday, November 12, 2007

Kontrollpanelen 2

Min förra lägenhets kontrollpanel har ni ju sett. Nu lägger jag upp min nya lägenhets kontrollpanel. Den är lite mer avancerad... förutom de vanliga grejerna som jag hade innan kan man (fråga inte varför, men det finns säkert en användning för det) ta loss kontrollen från väggen, som egentligen är en fjärrkontroll, och till exempel spola från utanför toan. Man kan också välja bland ett tiotal melodier och ljudeffekter som ska spelas upp medan man besöker toan. Sist men inte minst, känner toastolen av när man kommer in, och öppnar locket automagiskt, och stänger locket när den tror att man har gått. (Ja, den biten tror jag de måste jobba på lite mer, för jag har ett par gånger varit nära att bli... ehm... kapad, då stolen trodde att jag var färdig medan jag stod där. Tur den inte har tänder. Frasen "suddenly I'm not half the man I used to be" skulle då ha passat in.) Lyckligtvis kan man ställa in den i manuell läge och trycka på en knapp när man vill lyfta/sänka locket/ringen. En annan rolig grej som jag gillar är att när man spolar så rinner vattnet som ska fylla tanken ut först genom en kran ovanpå, så att man kan tvätta händerna.
Gamla bilderna är från i April, då vi var i Akihabara, elektronikstaden en helg. Där fanns bl a ett gatuband som lirade samurai-rock.

No comments: